lördag 10 januari 2009

terrorist javisst!




Här är min egna lilla terrorist!!!!!!

De säger att hon är lik mamma (de= mina föräldrar och far å mor föräldrar). Vad jag minns var jag inte sån som hon. Jag gillade inte prinsess klänningar gick inte fint i affären och jag bet i allafall inte mina kompisar. NÄ du bet fröken sa farmor!! Hrm vad är egentligen bäst??? Fröken hon är utb pedagog hon kan ta det, det måste vara det jag visste eller hur :-D
Man försöker att få tröst hos Mamma, pappa farmor osv men NEJ de säger bara Pay back time å hån flinar, TACK!!! lite tröst kan jag väl få. LITE kan väl komma från Niklas sida eller? Vad jag har hört så lekte han bilskrot med sina NYA bilar. Men vänta..... det är kanske därifrån Casper har fått sin våldsamhet det är bara det att Casper tror att han är bilskroten. Där kom vi på det !!!
Nu åter till terorristen Tuva Madeleine Elizabeth Thomsen he försök att säga det snabbt tre gånget!
Hon älskar sin Frodo ( bästa kompisen som hon tycker om att tugga på) inna i dag så målade vi å hon målade bara Frodos hus å Frodo var hemma å Frodo var där å Frodo var å gunga osv jätte gulligt han springer till honom å kramar honom sen slår hon honom. Vad kan nu detta betyda ur en psykologist synvinkel hurm . Hon är 2 å lik mamma å leker Frodo bilskrot. Vad mer kan man säga hon är pappas flicka!
Hur det gick med Caspers tå?
Han har sååå ont kan inte tvätta händerna, bada, städa på rummet och absolute inte ligga ned å ta det lungt i dag.
Han är rolig han, tur att han inte bröt den vid leden och var tvungen att få en spik i tån. När vi sa det till honom kom det spontant " Du skojjar" (säg det på stockholmska, för min son tror att han kommer därifrån) Som tur var så var den inte det. Han trodde nog att de skulle spika en spik i tån alltså använda tån som bräda å spika med en hammare igenom. De låter som hans fantasi det.
Försökte att foto hans tå men det blev inte så bra bilder väldigt roliga å lite för ljusa, för tån såg mera ut som ett jätte ljus sken än en tå. Vi skrattade väldigt hjärtligt casper och jag.
Nä nu är det dags för slafen man vet aldrig när Tuva vaknar som sagt lik mamma där igen å det är där det säga att jag får igen som mest. Hon sover, fast inte länge. Max till 7.
Tycker att Frodo bör lära henne hur man sover länge, inte hur man är vaken på natten det kan hon redan det har hon praktiserat snart i 2½ år.
Jag vill inte lägga mig det betyder att det blir söndag gillar inte söndagar, jo egentligen fast helgen är jo slut då å de är jo trist.
Tack å hej, lever pastej!!







3 kommentarer:

Mia sa...

Asgarv, Frodod bilskrot, jo jag tackar jag. Sjysst tankebana där med bilskroten fråån Niklas sida förresten!! Gillar dig du kära gran. Kram

Anna sa...

ja allt kan itnte komma från mig, det är omöjligt

Anna sa...

man ska inte skriva till dig här å på msn för då hänger inte fingrarna med en hehe