tisdag 20 januari 2009

plugga vad e´de??












Hade hemstudier i dag men valde att följa med barnen å mannen till skattkammarön i malmö. Det var trevligt och inga människor där, bara vi å en mamma med sitt barn.

på deras hemsida sår det vi har kulinariska allternativ till maten men det var så räligt man kunde nästan inte äta upp det barnen åt ingenting å sen smakade jag korven vi hade beställt till dem och förstod varför 50 spänn för en äklig korv och överkoka makaroner. Jaja de får väl ha inkomster för något endag när igen är där.

Då är det skola i morgon och niklas har bett mig att åka innom Ford och fixa något ang något med bilen har ingen aning om vad men det har att göra med däcken och bultar jaja det fixar sig nog. Efter skolan ska man innom Lomma för att låna ut det trådlösa modemet till Marcus i 3 veckor så hoppas att man inte behöver det då. För att vara ärlig så behöver han det mera just nu.

Är så stolt över min mamma hon är färdig med sin vidarutbildning och tar examen i morgon, så i morgon ska hon till drottning Silvias sjukhus å ta emot sitt diplom och brosch, sedan är hon en silvia Sjuksköterska ( demens ssk) .Hoppas att hon får det jobb hon har sökt, lediga alla helger ser hon som negativt men ja som possitivt alltid ledig för att passa barnbarnen :-D

Nä nu ska jag plinga till grannen å höra om hur det gick i ystad i dag

Anna

7 kommentarer:

mia sa...

Hej syster! Synd att du inte kan vara med på torsdag. Men kul att träffa mamma, det är ju inte så ofta. Och drottning Sylvia (eller Silvia?) Det är inte heller så ofta. Eller vänta, hon är nog inte med på mammas privata examensparty... Det var inget!
Puss på er!
(Fan, gick du inte på att jag på ett dygn snickrade ihop ett festligt 70-talskök?!)

Therese sa...

Det verkar vara kul på skattkamamrön.. fast har hört att personalen ska vara lite så..vi bara jobbar här och bryr oss inte..50 kr för korv och mackaroner..*brr*..Verkar vara kul att vara demens ssk..

Anna sa...

Silvia enl denna hemsidan ialfall ;-) nope ha faktisk inte blivit tillfrågat om jag villefölja med upp till dig men tror inte att mamma har tänk på det eftersom jag har mkt att göra. Fast att träffa drottninge/mamma tackar jag inte nej till nä visst nej hon var inte med på den privata ;-) kram

Anna sa...

http://www.royalcourt.se/kungafamiljen/hmdrottningsilvia.4.7c4768101a4e88837800019.html

mia sa...

Hela länken kom nog inte med?

Anna sa...

eh va f-n det är det när man ska snabba sig innan läraren se en hehe jag googlade namnet å hittade den sitan i allfall hälsa mammsen i morgon

Anna sa...

http://www.royalcourt.se/kungafamiljen/

hoppas att det fungerar nu ;-)