fredag 13 februari 2009

Måste kräka av mig lite skit!!

Angående dagens samhälle..........

Jag förstår att de äldre är ledsna och besvikna på hur det ser ut i samhället i dag, jag tänker på min farmor och farfar och på min mormor.

VI börjar med mormor när morfar gick bort lite snabbare än planerat, han dog år 2000 i prostata cancer, han jobbade fortfarande lite i slutet så när mormor blev själv var det givetvis sorgen det tyngsta i början men sen kom ekonomin, tur i outen för henne så kände hon att hon inte orkade med trädgården och 2 vångar i radhuset de bodde i och ändå behövde flytta, hon hade ca 1000 kvar att levar på när allt var betalat i huset, så mitt i sorgen fick hon tänka på flytt osv, stackars

Så kommer vi till min farmor och farfar som har left tillsammans super länge, och nu är farfar för sjuk för att bo hemma det ahr han ifs varigt länge men nu har han tagit sitt förnuft till fånga och bestämt sig för att bo på ett boende.
Då plötsligt ökade deras månads kostnas med 8000 i månaden ja det blir så med hyra, mat osv på boendet. Samtidigt som farmor ska då bo kvar i deras lgt en liten bit från honom så där är det perfekt. FArmor var lite orolig ang ekonomin fast jag sa att det är jo många som bor så här och de måste väl få hjälp på något sätt, så hon med hjälp av en som är duktig på det kontaktade Försäkringskassan och skickade in ALLA papperna de har om allt. För att få bostadsbidrag, då ska jag tillägga att hon har en pension mindre än min csn och farfar har väl lite över den alla som har pluggat vet hur "mycket" det är. DE FICK AVSLAG I GÅR, de hade för mycket pengar sparade på banken och för stort kapital i huset. FÅR DE INTE HA PENGAR PÅ BANKEN????? Farmor berättade att de pengar var till om ngt gick i sönder, tvättmaskin, kylskåp osv och till deras begravning för att de vill betala den själv. Så om FArmor och farfar ska få hjälp måste h on ta ut alla pengar och lägga dem i ett bankfack och skriva över lgh på pappa eller hans bror. Då kan de få hjälp för då är de genast jätte fattiga och gå rminus varje månad.

Hur är samhället egentligen funtade de som har jobbat till pensin båda två nästan aldrig varit sjuk alltid betalat skatt och gjort rätt för sig nästan för mkt rätt när de blir sjuka och svaga å redan ligger ned då ska de sparkas på. FÖRDJÄVLIGT!!!!

Inte undran på att gamla har pengar undermadrassen!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: