söndag 8 februari 2009

Ja då är det söndag igen

Jag och CAsper skulle titta på Melodifestivalen i går det slutade med att han somnade vid 20.30 i min famn fast det är ifs höjden av mysighet kan jag känna.

I dag kommer den efterlängtade mannen/pappan hem, hoppas att han har saknat oss lika mkt som vi har saknat honom.

Nu ska vi göra oss fina för kalas i eftermiddag, med allt vad det innebär, klockan är dock bara 10 men jag ve thur lång tid allt tar med dessa barn å en morgon seg mamma hehehe

Och sen så får man väl städa lite för att mannen inte ska få en chok när han kommer hem, fast så farligt är det inte tror jag, kankse fast det är inte så att man har legat på lat sidan, i fredags gjorde jag inget ifs för då kom jag hem vid 17.30 tiden å var super trött efter en jätte lång dag i skolan, ensam med två ännu tröttare barn. Lördagen gick till att städa efter fredagen och att tvätta, sedan åkte vi med grannen till den kyrkliga versamheten, Tuva älskade det det var nog allt, tyckte det blev för mkt av allt, för var det lungt bra musik å bra barn aktiviteter, casper satt i mitt knä och var super blyg annars så ville han helst åla omkrin gpå golvet nej det fick han inte blev sur. När de obligatoriska händelsena var över så var det fri lek som innebar 15 barn som sprang omkring okontrolerat på en liten yta å skrek, två busungar därav min den ena den lilla saken övade på att springa PÅ alla stolar dra i alla sladdar osv, den stora lekte kurra gömma bakom gardninera och välde ned lite saker. PANIKEN kom vi hade det mysigare hemma men men tror att barnen uppskattade det mer än jag å det var faktiskt det som var meningen.

Nu ska ja göra allt det där som skulle göras och om det finns tid över så ska jag vika tvätt oxå man kan liksom inte bara tvätta den den sk amirakulöst transpoteras mellan tvättad tvätt in i garderoben/byrån, fattar inte att det inte finns ngn maskin som jag göra det med nu när det finns maskiner för allt annat.

Ha det bra

Anna

Inga kommentarer: