tisdag 26 maj 2009

sekretess å dator virus

haft en lektion i dag en från Region Skåne med denna fina titel ledde den

Stf personuppgiftsombud Region Skåne
Systemförvaltare för Region Skånes befolkningsregisterAvd för informationssäkerhet

Hon kunde jätte mycket, men var dö trist att lyssna på, tror inte att det var ngn som lyssna jo distans studenterna de hade ingen dator framför sig. :-D

När jag kom upp till lektionsalen var min vanliga plats upptagen, av föreläsaren så jag satte mig snällt på en annan, satte igång datorn och upptäckte rätt så snabbt att det var virus på den, den hade liksom ett eget liv. vi fixade det men sa till dator ansvarit, det är jo inte första gången på den datorn.

Nu ska jag sätta mig ner i soffan och titta på Navy CIS, el hur det stavas.

Föresten skulle ha tenta i morgon trodde jag men den var i dag, ops det gick ändå 3 fel, är nog rätt så klok i alla fall ( sen att det bara var 15 frågor är en annan sak).

bye bye

Anna

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Hej Hej!! Vi har Zak på ett underbart dais som heter Mossängen. Det ligger inte riktigt i Limhamn utan vid Enlinelund, men vi kör honom så gärna en bit. Kram Kram

Rebecca sa...

Oj, jag hoppas verkligen det blir motsatt effekt på mina med, de är speedade redan. Jag läser Grafisk formgivning och webbdesign på NTI skolan. En rad olika kurser som är väldigt roliga.
Läste till Usk innan men det är inte riktigt min grej så jag hoppade av och hoppade på något som var mer jag.
Ha en härlig dag!
Kram

Tack för tipset förresten!