lördag 30 maj 2009

de lovade högsommar värme

vi vaknade av att det var mulet och trist, sonen bleb lite ledsen och hade sätt ifrma emot att bada i vatten spridaren i dag.

De fick bli en slappe dag när pyjamasen inte åker av före 12, å tv får stå på, ibland behöver man dessa dagar tyvärr innebär det oftast att man själv passar på att tvätta å städa etc.

Fast efter lunch så kom solen å blåseten , hand i hand, fast det var ingen fara hade jätte mkt tvätt som skulle tvättas å med den kombinationen så gick det som en räls.

Vi gick ned till byn ell rättar sagt jag gick, tuva åkte vagn å casper cyklade i speed hela vägen ned.

När vi kom hem igen så upptäckte vi att det blåset inte så mkt, vatten spridaren fram å barnen kiknade av lycka de skrattade å lekte å hade så roligt.

I dag har de verkligen lekt med varandra å skrattat å haft det jätte roligt, det värmar ens mamma hjärta, det till och med en granntös som blev ratad för han ville leka med lilla syster. Min son är för god han, helt jävla underbar!!!!!!!

I morgon ska det bli varmare säger de och vi ska till Lomma det är jo morsdag och traditionellt så bjuds det på resturuang av Niklas mormor och så även i morgon, eftersom de har lovat värmde hade det varit roligt att ta barnen en sväng der till havet för att plaska lite i vattnet det hade det nog gillat tror jag å vi hade behövt promenaden.


Nu ska jag lägga mig i slafen å glo på tv/somna till den

i morgon är den sista lediga dagen sen börjar 10 veckors sommar jobb och 2 böcker att läsa plus extra knäck på KVP, vaddå sommarlov?????

LÄNGTAR till man har jobb och får semester har nämnligen aldrig haft det tillsammans med min man någonsin detta året är det hans första 4 veckors ledigt påvåra 8½ år tillsammans.

natti natti

Anna

Inga kommentarer: