lördag 2 maj 2009

lördag

Just nu sitter barnen å äter lördags godis och tittar på Disney dags på barnkanalen.
Passar på att blogga lite, drar mig för att ta disken det är så tråkigt och jag har redan gjort det en gång i dag å tvättat 2 maskiner tvätt.

Casper har gjort sig förtjänt av sin veckopeng på 20 kr, det är mycket för en 5 åring man han får jobba lite för dem, städa rummet utan gnäll varje lördag, i dag dammade han och dammsög oxå, han är så duktig när det gäller det, sen att man inte kan gå in på rummet sön till dags för städning på lörd för han städar BARA på lördagar allt annat är överskattat.

Niklas är bättre i dag säger han o ja han åkte till jobbet i morse, han ringde vid 16 å berättade att strep A provet på akuten var negativt så ingen halsfluss, det var kanse bra att han åkte till jobbet ändå gratis hals prov på akuten utan väntan, de ni!

Strax ska T lägga sig å Casper och jag ska titta på Robinsson, tittade på det innan för att min gamla gympalärare var de å jag tyckte det var intressant men han åkte ut förra avsnittet å ja har blivit smittat å kan inte sluta titta.

Blev en paus det ringde på dörren den var Lisa en av Caspers kompisar här på gatan där vi bor. Casper delade snällt med sig av sitt godis till henne så snällt av honom.

Barn är så omväxlande igår skulle han aldrig leka med henne i gen hon hade väl sagt någonting som gjorde honom arg eller gjort ngt men idag gick det bra i gen, så skönt när de inte är lång sinta av sig.

Får väl ta köket nu, finns inte så mkt mer att göra innan dessvärre. :-(

ha det så bra så hörs vi

Anna

Inga kommentarer: