torsdag 9 juli 2009

en på miljonen

nja det är nog flera som har mens ont när de har mens men detta är det inte många som har, vid ägglossning å när äggen vandrar upp i äggledaren, å då en som har en mens cykel på ca 25 dagar innebär det konstant molande i magen, för mensen varar i ca 6 dagar, så räknar man från mensens första dag å 14 dagar framåt där kommer ägglossningen och innan dess ska ägget vandra, sen är man sur vrång å tvär i några dagar ryggen håller på att gå mitt av i 2 å sen kommer mensen igen. Tro f-n att man har PMS!!!!!!!!!!

Det gör ifs inte jätte ont å man kan nog inte kalla det för smärtor mera irriterande skit sak men men thats life.

Fredag i morgon å det gillar vi det betyder 2 dagar ledigt å sista helgen med mannen innan hans semester är slut å vardagen kallar igen.

Om ni frågar N så lääääängtar han till sitt jobb det ska bli såååå lungt å skönt, ja vi vet alla han är rätt så besatt av sitt jobb. det hade jag nog oxå varit om man hade kunnat titta på TV grilla sola osv.

Om jag kommer i håg kameran så kommer det bilder efter helgen =)

tack och heg leverpastej

Anna

2 kommentarer:

mia sa...

kära syster! jag ser att du skriver om mens, jag har en (obs, seriös) fråga (alltså jag har vetat detta, men glömt) om man vill räkna ut vilken dag man kommer få mens hur ska man räkna då?
/undrande tjej

mia sa...

ehm, såg att du redan hade skrivit om det. Alltså ska man räkna 25 dagar från sin första mensdag, då får man mens igen? eller räknar man från sista mensdagen? Är det alltid 25 dagar?